
Architecture Management
TOGAF® is the architecture framework provided by The Open Group. It provides an approach for designing, planning, implementing and maintaining enterprise architectures.
In our trainings you will learn the basics of this framework and will be able to design and implement the business architecture, data architecture, application architecture and technology architecture in your organization. You will learn the Architecture Development Method (ADM), the process for architecture development, and how to apply it. In addition, with TOGAF® you are able to anchor the architecture models in your organization and merge them with the operational and security architecture.
IT4IT™ 3 Foundation
In this IT4IT™ course from The Open Group, participants will gain fundamental knowledge of terminology, structure and fundamental concepts of IT4IT, understanding of the core principles of the IT4IT reference architecture, value streams and the Digital Product in this context.
read more …
TOGAF® Enterprise Architecture Foundation
The 2-days TOGAF® Enterprise Architecture Foundation course provides the basics for using the TOGAF approach, allowing individuals to be able to contribute to an architecture project or work with the results.
read more …
TOGAF® Enterprise Architecture Foundation and Practitioner Combined
The TOGAF® standard is the best known and most trusted enterprise architecture standard, ensuring consistent standards, methodologies, and communication among enterprise architecture professionals. Those professionals who are fluent in the TOGAF approach enjoy greater credibility in the industry.
read more …
What our customers say

Maurizio Greco
Head of IT Program & Service Management, Bouygues Energy & Services INTEC AG


konnte dabei die unterschiedlichsten Ansätze zum Thema darstellen und so kompetent, freundlich und lebendig einen hohen Grad an Verständnis bei den Teilnehmern erzielen.
Als besonders hilfreich stellt sich die breite, praxisnahe Erfahrung des Träners sowie die Fähigkeit heraus, sich auf alle individuellen Fragestellungen einzustellen und mit den
zugrundeliegenden Prinzipien zu beantworten. "
Franz Heuschneider
Group IT - Service Management and Quality, Continental Automotive GmbH


Beat Kehrli
Swisscom


Der teilweise recht „schwierige“ Stoff wurde vom erfahrenen Trainer kompetent, freundlich und lebendig vermittelt. Als besonders hilfreich stellt sich die Fähigkeit des
Trainers heraus, sich auf unsere individuellen Anforderungen und Gegebenheiten einzustellen und entsprechende Beispiele anzubringen. "
Franz Heuschneider
Group IT - Service Management and Quality, Continental Automotive GmbH


Ueli Graf
ti&m


Maurizio Greco
Head of IT Program & Service Management, Bouygues Energy & Services INTEC AG


Shirin Lam
Application Specialist Digital Solution, Post CH AG


Wie erkenne ich als Service Provider den Business Bedarf?
Wie liefere ich einen Beitrag zur Business Strategie?
Wie maximiere ich den Business-Nutzen meiner Services?
Wie funktioniert eine effektive und überzeugende Kommunikation?
Diese Fragen werden im BRMP Kurs nicht nur beantwortet, sondern auch gleich mit passenden Tools und Methoden ergänzt. Wer seine Geschäftsbeziehungen verbessern will bekommt hier ein hervorragendes Rüstzeug mit auf den Weg."
Beat Kehrli
Swisscom


Daniel Kaufmann
ICT-Architekt, Bithwak AG


Reusser Sévérine
Organisationberaterin, Migros-Genossenschafts-Bund


auf die Beine zu stellen. Der wirklich umfangreiche Stoff wurde vom erfahrenen Trainer kompetent, freundlich und lebendig vermittelt. Besonders hilfreich ist die Flexibilität
des Trainers bei der Auswahl der Medien sich auf unsere individuellen Anforderungen und Gegebenheiten einzustellen und diese anzuwenden. "
Franz Heuschneider
Group IT - Service Management and Quality, Continental Automotive GmbH


Armin Bühler
Chief Process Officer, IT Point


Das im Professional-Cloud-Service-Manager Seminar vermittelte Wissen befähigt zum einen, Cloud-basierte IT Services mit den richtigen und relevanten Service Management Strukturen und Prozessen zu versehen und zum andern auch wie diese optimal in vorhandene IT Service-Strukturen integriert werden. Somit ist dieser Kurs ideal für alle, die sich mit Cloud-basierten IT Services beschäftigen und das Service Management im Griff haben wollen."
Beat Kehrli
Swisscom


David Reiser
Lead Enterprise Architect, BKW


Fikret Alagöz
Interne Revision, Eidgenössische Finanzmarktaufsicht FINMA


Mario Feichtner
Associate im Risk Consulting , PwC Advisory Services GmbH


Diana Nyffenegger
Fachbereichsleiterin IT-Ausbildung, Finanzdirektion des Kantons Bern
